Продавець АДАМАНТИНВЕСТ розвиває свій бізнес на Prom.ua 6 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
3 відгуків

Зараз у компанії неробочий час. Замовлення та повідомлення будуть оброблені з 08:00 найближчого робочого дня (завтра, 24.06).

+380 (97) 189-77-32
АДАМАНТИНВЕСТ
Кошик

Призначення, пристрій, принцип дії компресора КТ 6

Робота гальмівної системи та пневматичного обладнання в тепловозах неможлива без використання спеціально призначеного компресора. Для забезпечення їхнього повноцінного функціонування необхідні компресори КТ 6.

Вони виробляють стиснене повітря, яке приводить в дію пневматику, охолоджують гальмівну систему. Завдяки двоступеневому стисненню охолодження відбувається ефективніше, що продовжує термін експлуатації гальмівного обладнання.

Особливості компресорів КТ 6

За своїм пристроєм вони схожі на моделі КТ-6 У2 і КТ 6 ЕЛ, які розроблені для застосування на електровозах. Загальними для них є:

●     поршневі системи;

●     обладнання трициліндровими двигунами.

За кліматичним виготовленням відповідають ГОСТу 15150-69.

Особливостями КТ 6 можна назвати роботу від дизельного двигуна, наявність функціоналу дає змогу переходити на холостий режим і повітряну систему охолодження.

Також варто зазначити високу міцність кожної деталі, зокрема зовнішніх частин. З огляду на те, що компресор кріпиться на рамі тепловозу, цей показник особливо важливий.

  1. Картер виробляється з високоміцного литого чавуну.
  2. На ньому встановлені монтажні лапки для кріплення на рамі.
  3. Має захисну знімну кришку.
  4. Обладнаний гумовою манжетою й підшипником, необхідним для кріплення колінвала.
  5. Є додаткові отвори з кришками, що забезпечують доступ внутрішнім частинам.

Пристрій компресорів КТ 6

Конструкція досить складна, водночас у ній ретельно продумана кожна деталь. Серед основних елементів треба виділити:

●     колінвал із балансирами;

●     оливний насос і фільтр

●     циліндри з поршнями;

●     коробки з клапанами;

●     вузол шатунів;

●     вентилятор із кронштейном;

●     редукційний та запобіжний клапани;

●     фільтр атмосферного повітря;

●     манометр;

●     радіатор.

Конструкцією передбачена наявність циліндрів і ребра охолодження. Циліндри кріпляться за допомогою шпильок. Для виробництва колінчастого вала використовується чавун. Іноді трапляються моделі з литої або штампованої сталі. У ньому передбачені протоки для мастильних матеріалів.

Балансири мають гвинтове кріплення, сприятливо впливають на рухливі якості. З'єднання з оливним насосом розташоване на торці, відбувається за допомогою втулки.

Пристрій шатунного вузла

Ця частина компресорів КТ 6 має низку особливостей. Він складається з:

●     головки вузла шатунів;

●     кришки головки;

●     жорсткого шатуна та двох причепних;

●     пальця;

●     корка;

●     вкладок (верхнього, нижнього);

●     гайок, гвинтів, стопорних шайб, шплінту, втулок, штифтів, прокладок.

З'єднання з головкою жорсткого шатуна є нерухомим, з причіпними використаним шарнірний тип кріплення.

Головка вузла шатунів роз'ємна, має кришку, для кріплення якої використані шпильки. Також є вкладки, які стопоряться штифтом. Передбачені протоки для змащення. Натяг між кришкою й головкою визначає пакет прокладок завтовшки 1 мм, встановлений між ними.

Пристрій клапанів компресора КТ

З'єднання поршнів із головками шатунів вироблене за допомогою пальців, що плавають. Поршні обладнані двома компресійними й одним мастилом знімним кільцями. Передбачені протоки для відведення оливи від внутрішніх частин циліндра.

На верхніх частинах циліндрів коробки з клапанами прикріплені шпильками. Вони мають поділ на дві частини: всмоктувальну та нагнітальну.

Основні частини клапанів компресора КТ 6 — це:

●     пластини великі та малі для зачинення вікон;

●     пружини для фіксації пластин;

●     седла;

●     упори для обмеження переміщення пластин.

Розвантажувальні пристрої монтуються в клапанних коробках. Якщо перевищений допустимий тиск, вони розтискають пластини та сідла для його нормалізації, робота компресора переходить у режим очікування.

У моделях КТ 6 ЕЛ для електровозів тиском керує спеціальне реле: за значення нижче ніж 0,75 МП реле вмикає двигун, за тиску вище 0,9 МПа — вимикає.

Пристрій оливного насоса компресора КТ 6

З'єднання оливних насосів із колінвалами ущільнені хвостиками валиків. Вони переганяють оливу через оливний фільтр до манометра. З його допомогою визначається тиск оливи в системі.

Складники оливного насоса:

●     валик із двома лопатями;

●     кришка;

●     оболонка;

●     штифт;

●     манометр;

●     клапан редукційний;

●     фланець;

●     пружини.

Як працює компресор КТ 6

Допустимі умови роботи компресора КТ 6 визначені ГОСТом 15150-69. Це означає, що його робота можлива за температури від -55 до +65 градусів Цельсія на висоті до 1,2 км.

Переваги двоступеневого стиснення повітря:

●     оптимізація розподілу мастила;

●     зниження споживаної потужності;

●     підвищені значення ККД.

Принцип роботи ґрунтується на положенні циліндра. Повітря надходить в один циліндр (НД), потік із другого (ВД) переміщається в холодильник, потім рухається у зворотному напрямку. Повітряний потік із холодильника нагнітається в циліндрі ВД. Переміщення повітряних потоків відбувається за допомогою поршнів, що стискають повітря.

Уникнути перевищення допустимих показників тиску допомагає розвантажувальний пристрій. Якщо тиск перевищений, клапанні пластини розтискають, вмикається режим роботи без додаткового нагнітання повітря.

Розвантажувальні пристрої працюють так, щоб швидко й безпечно видалити надлишки повітря й вологи через спеціальні крани. Водночас під час їхнього спрацьовування додатково вмикається вентилятор, для підвищення ефективності охолодження. Додатково передбачений запобіжний клапан.

Технічне обслуговування компресорів КТ 6

Важливо стежити за справністю роботи компресора, своєчасно його обслуговувати, у разі потреби ремонтувати. Під час огляду важливим показником є проміжки між супроводними деталями, рівень оливи в системі.

У разі зниження рівня оливи необхідно:

●     перевірити немає витоку: якщо вона виявлена, необхідно викликати майстра з ремонту й обслуговування;

●     якщо її немає, долити оливу до необхідного рівня.

У разі браку олії між деталями з'являється підвищене тертя, вони можуть перегріватися, деформуватися, що призводить до серйозних поломок і навіть повного виходу з ладу компресора. Не менш важливо стежити за проміжками між деталями: якщо він більший, допустимого запускати в роботу компресор можна без попереднього ремонту або заміни.

Більшість операцій із регулярного обслуговування можна освоїти самостійно детальнішу інформацію про них є в супутній документації, яка додається до кожного компресора.
Інші статті
  • Характеристики компресора КТ 6
    Компресори на тепловозах необхідні для забезпечення стисненим повітрям пісочниць, тифона, склоочисників, пневматичних вентилів. Компресори КТ 6 виробництва компанії АДАМАНТИНВІСТ повністю відповідають вимогам ГОСТу, призначені для забезпечення пневматичних теплозних систем стисненим повітрям. Якість і надійність підтверджується гарантією виробника на один рік.
    Повна версія статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner